tisdag 12 november 2013

360. My sweet 20

Nu har jag fyllt år färdigt för den här gången, och this time var det tjugo ljus som prydde tårtan. Guldfärgade sådana. Åldersnojan är där den varit sedan någon gång strax före arton, jag har besökt Systembolaget men inte druckit en droppe av det jag införskaffade och till alla (jävlar) som frågat hur det känns så har jag ärligt svarat "ingen skillnad alls". Jag vet inte hur ni brukar göra - men jag åldras i ständig takt under året, och inte över en natt. 

Välkommen till the twenties sa min kusin, tack och tack säger jag. Jag har firat tre gånger, med pojkvän (sambo!), släkt och fina vänner. Jag har ätit flera sorters tårtor, mycket god mat och tagit emot presenter som jag skulle vilja sammanfatta som asbra. Nu när de där viktiga födelsedagarna är avklarade - in i tonåren, moppeålder, myndig och systembolag - undrar jag vilken som är nästa stora anhalt. Ojämnt jämnt vid 25 och fira billigare fordonsförsäkring, eller får jag vänta till trettioårskrisen?

När tjejerna kom på middag bakade jag och Bea Red Velvet Cake och hon lärde mig göra mitt livs första marsipanros.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar