söndag 30 december 2012

312. bland fyverkerier och nyårskyssar

Glitterklänningar, lösögonfransar och nyårskyssar är delar av något som aldrig varit något för mig. Jag har alltid sett nyår som den mest överskattade högtiden, men i år är det faktiskt något med den som gör att det kittlar lite i maggropen.

Visst att jag tycker spektaklet med dyra klänningar, fina middagar och champagne är överflödigt, men jag gillar ändå tanken på att avsluta något för att låta ett nytt kapitel ta vid. Det är något med det hela som öppnar för tillbakablickar och reflektioner, och inte minst bjuder in än mer till framtidsdrömmar och visioner.
    Året som har gått har varit ett av de mest händelserika i mitt liv - jag har varit i Californien och pluggat på college, tagit studenten både där och i Sverige, fått mitt första heltidsjobb, flyttat hemifrån och till en ny stad. Jag har besökt London för första gången, satsat ordentligt på min träning, tagit 100 kg i marklyft, sett Lamb of God live och träffat världsmästaren Sarah Bäckman och min största förebild Mikael Hollsten.
    Året som kommer välkomnar mig med jobb och massvis av träning, ett par dagar i London och en orörd sommar. Jag ser fram emot att se folk försöka följa sina nyårslöften och ta tag i sina liv eftersom de ännu inte fattat att man kan sätta upp mål när som helst under året och jag längtar efter att kunna säga att "jag gick ur gymnasiet förra året".

2012 har jag skrattat och jag har gråtit, jag har bannat, jag har förlåtit. Jag har drömt stort och fallit hårt, jag har överraskats, jag har utvecklats, jag har kämpat, jag har levt. 2013 - come at me bro! Nytt år, nya möjligheter in my ass. Mitt liv, mina möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar