måndag 13 augusti 2012

288. don't waste time

Morgondimma och disiga solstrålar ackompanjerat av fågelkvitter gjorde mig sällskap på min cykeltur till jobbet, och redan där kändes dagen ganska bra.

Timmarna svischade förbi, och snart var det jag som svischade hemåt på min cykel. Stannade på biblioteket en sväng och andades intelligens, packade sedan väskan tung med lånade böcker om Europa och hälsa. Jag älskar böcker, och bibliotek! Även om jag egentligen bara vill äga alla själv, så tycker jag inte det där med att ha dem till låns är så pjåkigt heller, haha. 
   Direkt därefter stämplade jag in på gymmet, körde igenom mitt pass från Fitnessfighten och avslutade sedan med lite extra träning i form av tjugo minuter på recumbentcykeln. Det vill säga den med ryggstöd, och pedaler mer rakt fram istället för neråt. Formar snyggt ass! Har den senaste veckan varit nästintill helt förpassad till den och simbassängen, eftersom min rygg klagar och har fått ta mer stryk än den borde. Har varit så illa att jag trots hög smärttröskel stått och lipat i duschen, fått ta ledigt från jobbet och samtidigt varit livrädd för hur allvarligt det kan vara. 

Nu är ryggen på väg att repa sig, och jag har de senaste dagarna känt ett jävla tryck i benen - trots rejäl slutkörning varje dag, så bara de levererar igen dagen efter. Var ett par veckor sen jag körde squats, så nu längtar jag rejält tills ryggen är hel så jag kan köra på igen. Känner att jag har ett nytt personbästa i benen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar