fredag 29 juni 2012

274. you cant' win this fight

Jag är så jävla trött på att känna mig miserabel och jävlig. Kvällarna är jobbigast för då går tankarna som mest, och värst av allt är besvikelsen. 

Inför sommaren har jag sagt till folk att det enda jag ska göra är "jobba, träna, sova och gå på Metaltown". Man kan ju tycka att tre av fyra inte är ett så dåligt facit, men med tanke på att det egentligen är uppgifter som egentligen inte borde vara så svåra att genomföra kan jag inte låta bli att vara besviken.
   Börjar nu krypa upp mot fyra veckors-strecket som förkyld, och även om det känns ganska bra mitt på dagen slår det tillbaka på kvällen och fram mot tre-fyra på morgonen vaknar jag och hostar så mycket att jag inte kan andas. Så.jävla.trött. 
   Dessutom är den första juli påtagligt nära, och det gör mig än mer besviken och ledsen. Hade nämligen planerat att delta i Fitnessfighten i juli månad - en 30dagars tävling där du får ett kost- och träningsprogram att följa, och sedan utses en vinnare utefter framstegen som gjorts. Har varit sugen på att vara med i några månader nu, men har kännt att det inte riktigt passat med tanke på USA-resa och studentvecka och grejer. Men nu så. Fast nä. Istället får jag skjuta på det till augusti, och det kan väl på sätt och vis vara bra - för då kan jag ta juli som lite uppbyggningsmånad utan att det blir från noll till hundra med tanke på min månad som inaktiv nu. 

Hatar att saker och ting ska gå emot mig så jäkligt, men nu är det dags att jag tar tag i mig själv. Dags att jag rotar fram lite extra kämpaglöd och ger mig själv lite livskvalitet. Typ genom att luncha ihop med en saknad vän innan jobbet idag. Vilket jag ska. HEJ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar