måndag 25 juni 2012

271. här finns bara jag

Likt jordgubbar med mjölk och en skvätt grädde, är det där med långhelg något jag tycker om. Har varit ledig sen klockan 15 i torsdags, och börjar inte jobba förrän vid fyra imorgon - känns riktigt fint!

Det må så vara att detta varit längsta ledigheten jag har inplanerad innan en vecka in i september, men jag tycker ändå att jag förvaltat den väl. Midsommarafton inleddes med tid spenderad ihop med Corollan förbi det gula varuhuset, Rolfstorp och stora rapsfält, för att sedan nå slutdestinationen Moarna lite utanför Varberg. Åt där midsommarlunch med fröken Werneröd och hennes familj, innan det blev eftermiddag och dags för mig och tidigare nämnda kvinna att fara vidare för mer kvinnligt sällskap.
    Midsommaraftonen firades sedan med Hanna, Sara och hennes vänner och pojkvän och hans vänner, och när det närmade sig natt antog jag och Hanna destination Apelviken för möte med såväl vänner som bekanta och främlingar där.
    Midsommardagen vaknade vi upp i en friggebod som var nästintill tömd på syre, och när jag och Hanna fått Sebbe att slänga upp dörren på vid gavel sved den skarpa solen i ögonen. Det blev en solig dag med häng på altanen innan jag och Hanna åkte till Träslövs läge för att spela en match minigolf med Sara, Jonas och Anton. Regnet föll, tjejerna vann och vi tog tillflykt till en stuga som erbjöd den mest seriösa omgång Uno jag någonsin spelat. Det var kul!
    Igår vaknade jag upp i vår stuga i Falkenberg, och efter att vi haft några släktingar på lunch hade jag stugan för mig själv ett tag. Utnyttjade det på bästa sätt - med tystnad, kaffe och en bok. Var bra mental förberedelse för striden jag led sedan på Gekås, dock med vinnande resultat.

Idag har jag hängt med min höggravida komodo, typ det bästa man kan göra en ledig måndag. Tycker det där barnet ska kräla ut snart! Nu ska jag gå till sängs med min bok som sällskap, och hoppas på att vakna upp utan hosta och med ett bra humör imorgon. Fred ut, gott folk.

Inte så seriösa. Men söt Hanna!
Det är typ så här vi ser ut. 
Minigolf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar