tisdag 12 juni 2012

265. then I'm 666

Kör bara kör, allt eller inget, döende eller fullt ös. Med andra ord: inte krasslig. Vilket vidrigt jävla påfund, det där med att vara halvsjuk, halvfrisk, halvbra, halvdålig. 

Aldrig vart så mycket för medel och mittemellan, så frustrationen är ju ungefär lika med tre miljarder procent nu när jag sitter här med rosslande hals, lätt huvudvärk, ryggont och en nacke som smärtar så att det nästan svartnar för ögonen om jag böjer huvudet framåt. Men svartnar gör det aldrig. Ge mig en släng migrän, åtminstone!
   Ja, har en sån där dag. Har dessutom inte tränat på en och en halv vecka och den där en och en halv veckan har varit minst sagt destruktiv, så kroppen känns som en slemklump tömd på muskler. Jag har inte heller några halstabletter hemma, och ska jag ner till byn (ja, vi säger så) för att skaffa det så måste jag ta bilen från helvetet som jag blev osams med igår. Lägger jag mig i sängen kommer tristessen, ska jag dra en printscreen för att ge en eloge till Google för deras ambitiositet upptäcker jag att den knappen fastnat nedtryckt och inte går att få upp. Vill jag skriva ambitiositet inser jag att det kanske inte ens är ett ord men kommer inte på en synonym, och ska jag sedan fota datorskärmen med iPhonen slås jag av det vi alla skärmfotare brukar vara med om - det blir inte så jävla bra.

Nu sitter jag här med några halvtaskiga foton och minns att jag inte har något redigeringsprogram på den slöa stationära datorn. Förutom HP Image Zone som låser hela datorn när man startar det. Enda bra med den här dagen är att jag funnit ett genialiskt sätt att hålla kvar värmekudden på nacken även i sittande ställning, och att jag kanske ska träffa fröken Werneröd i eftermiddag. Nu ska jag se om jag har fokus nog att läsa en bok jag fått av min mor. Idag känns titeln minst sagt passande. 


1 kommentar: