fredag 20 april 2012

242. dream on Californication

Förr trodde jag att den där ursäkten med att man säger "fint väder idag" när det blir pinsamt tyst på en dejt var påhittad, idag vet jag bättre. Vi människor älskar uppenbarligen att tala om vädret - oavsett om det är hur det var igår, just nu, vad vi hoppas det ska bli, hur vi hört att det ska bli eller om det regnar i någon annan del av världen.

Eftersom jag nu konstaterat att ni bryr er om vädret kan jag ju meddela att idag varit riktigt varmt och soligt. Varmt till den grad att det var för varmt min del, och så soligt att jag bestämde mig för att ta på mig en tshirt som gick ända upp till halsen under kvällens löprunda. Trots att jag egentligen bara vistats ute under lunchen och ett tag efter skolan idag, känner jag att solen tagit så pass mycket att det fanns en risk för överkonsumtion.
   Skoldagen förflöt som vanligt med klassisk lunch i solen och skratt på Roys lektion, han passade också på att bjuda oss på små kex, getost och chokladdragerade granatäpplekärnor. De två första var ingen smashhit direkt, men det sistnämnda... Dog lite vad gott!
   Efter skolan begav vi oss allihop till en stor gräsmatta på campus för att fixa lite inför avslutningsmiddagen med föräldrarna. Med "fixa" menar jag repetera dans- och sångmedleyn medan amerikaner går förbi och stirrar med illa dold nyfikenhet. Tre stycken var tillräckligt nyfikna för att komma fram till mig och fråga vad vi höll på med, och tyckte det var fantastiskt häftigt med så många svenskar, och en av dem talade om att hon älskar Sverige och är väldigt intresserad av landet. Till den grad att hon visste att vi är ett feministland där killar måste sitta ner på offentliga toaletter, för det är jämställt, och just det! Vi har aldrig blå himmel, bara regn och halva dygnet är natt.

Nu ska jag strax skicka in en uppgift i Local Economy och sedan tvätta bort all svett genom att ta ett bad. Tänkte ta med mig senaste avsnittet av Gossip Girl och lite Ben&Jerry's, om det finns någon kvar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar