måndag 16 april 2012

236. vilken färg har själen

Ångrar djupt att jag lovat att blogga idag, men eftersom jag är en kvinna att lita på ska jag kriga mig igenom lite uppdatering ändå. Hoppas ni ser ironin i att jag skippat detta typ sju gånger den senaste veckan... 

Hur som, den senaste veckan har det hänt en hel del faktiskt. I måndags borde jag suttit och pluggat till midterms i Political Science ungefär varenda vaken sekund som fanns att tillgå. Antingen är jag supersmart och lärde mig allt genom att bara kolla på mina anteckningar och texten i e-boken, eller så var jag helt enkelt lat - för så mycket plugg blev det faktiskt inte. Istället tog jag min kamera och ett gäng Ben&Jerry's med mig till the Wangers mansion där Hanna bor, och där infann sig även Sara. 
   En sleepover à äkta tjejig amerikansk tv-serie stundade, och ja, jag är minst lika förvånad som ni är - man hade ju väntat sig det hela av Sara, men jag och Hanna verkar ju faktiskt vara typerna som vet bättre än så.. Nåväl, vi inledde kvällen med provsmakning av Twinkies eftersom jag och Sara inte testat det förut, och hur den kakliknande tvättsvampen med vit gegga i smakade lämnar vi åt fantasin. Eller fotot längre ner i inlägget. 
    Under kvällens gång hann vi med att äta amerikansk pizza, första gången för min del! Det var helt okej, tjockare än svensk, väldigt ostig och flötig men det var mycket goda grönsaker på. Vidare förtärde vi lite av tidigare nämnda glass, fläkte ut oss i kingsize-fåtöljerna uppe vid Hannas rum och vältrade oss på golvet i mycket tappra försök att göra den ökända masken. Gick snarare till som så att Hanna försökte lära mig och Sara, men vi gjorde mer något som liknade två sälar som gjorde magplask.
   Innan det var dags för sömn hann vi med en jäkla massa prat om allt från smink till saker som stör oss i livet, ett litet träningspass med vikterna och hopprepen som fanns att tillgå och en helskön fotosession. De flesta bilderna är gömda för att aldrig visas, det där med att vara vackra på kort verkar inte vara vår grej. Vi spenderade också lite tid inne på toaletten framför Hannas spegel och granskade våra kroppar. Tjejigare grej vet jag inte om jag någonsin varit med om..............
   I tisdags var det en presentation inför skolans styrelse om de tio åren Entreprenörselever åkt till Santa Rosa och efter det hade några amerikanska studenter anordnat lite filmhäng för oss. Presentationen gick riktigt bra trots nervositeten hos oss som skulle tala, tror inte riktigt jag kan understryka för er där hemma hur viktig presentationen var/är för programmet. 
   Onsdag och midterms på schemat, fantastiskt svårt att säga om det gick bra eller inte. Kan dock säga att det hade varit bra mycket enklare om man varit native american, en del frågor var det nämligen lite allmänbildningsstuk på. 

Snabb recap av veckan vare därja, återkommer snart med ett litet inlägg om min weekend i Yosemite!
Just det, Hanna och Sara tyckte jag var lite tyst och behövde livas upp. Det resulterade i att de släpade mig ner för trappan och in i Hannas host-bror Gabes rum där de dumpade mig. Han tittade förvånat upp från sin datorskärm, vi konstaterade att det var trevligt att träffas och jag sa att "we should do this more often" samtidigt som jag försökte öppna dörren som mina kamrater så trevligt blockerade... Hörde jag någon säga "awkward"? 


1 kommentar:

  1. vill gärna ha en mer ingående beskrivning kring glassmakerna,samt rescensioner och gärna en topp fyra lista.
    är seriös

    SvaraRadera