tisdag 27 mars 2012

213. reduce the price

First day at college! Alltså på riktigt. Kom iväg lite sent hemifrån, men det var faktiskt inte mitt fel för - hör och häpna gott folk - jag hade förberett allt kvällen innan och kom dessutom upp i tid. Så välförberedd har jag nog inte varit sen... någonsin. Mötte sedan upp Edona utanför colleget och äntrade sedan första klassen tillsammans, som vi dessutom skulle ha med Paulina.

Political Science är den enda kurs jag egentligen oroat mig för, eftersom vi fått mycket plugg att göra innan och den helt enkelt verkat svår. Det första som hände var att läraren, Monte, kollade rakt på mig och sa till de andra eleverna att svenskarna anlänt. Seriöst, ser jag verkligen SÅ svensk ut? Tydligen. Lektionen gick bra och var riktigt rolig, vi fick presentera oss framför alla och jag pratade med många av de andra eleverna. Vi var uppdelade i grupper och förväntades diskutera några politiska frågor, men min grupp var mer nyfikna på mig, haha. I slutet av lektionen sa Monte att amerikanerna får extra credits i klassen om de hittar på något ihop med oss svenskar, så ska fika eller shoppa ihop med några tjejer imorgon. Vilket vi planerat att göra ändå. Sen ska jag träffa en kille som heter Ben och hitta på något på torsdag. Riktigt kul med så mycket nya kontakter!
    Var sedan dags för P.E med Sebastian - boxning! Vi kom dit tidigt och träffade då två killar som skulle ta samma klass, den ena hette Josh och den andra minns jag inte namnet på. Så häftigt att bara höra allas namn, och bättre blir det: läraren är en man i 55-60årsåldern, utstrålar fantastisk pondus och går under namnet "Coach Scott". Dog awesome-döden när jag hörde det. Att han sedan stod och ropade "up, down, up, down, up, down" när vi gjorde armhävningar gjorde det hela bättre. När vi sedan i slutet av klassen var två och två och bara slog mot varandra och han tog mig åt sidan för att delge mig sin analys av Sebastian och ge mig tips, var jag sjukt imponerad. Jag gick sedan tillbaka till Sebastian, lät honom slå på min vänstra axel som han hela tiden lyckades göra men fick också in en riktigt bra träff på hans axel eftersom coach Scott berättat för mig att varje gång Sebastian gjorde det slaget droppade han sin skyddade arm lite och blottade axeln. Ballt.
   Nu sitter jag i Shelleys kök, väntar på grillad lax och ska sedan gå och lägga mig tidigt. Åt sjukaste kakan idag, varje gång vi varit på WholeFoods (varje dag, vill säga) har vi kollat på dem och jag var lätt tagen första gången jag såg dem. Nu när jag kom hem hade Shelley köpt dem och var helt lyrisk för hon hade inte kunnat hålla sig för att vänta på mig innan hon smakade och sa att de var fantastiska. Jag höll med.



1 kommentar: