måndag 26 mars 2012

210. we're only watching the stars

Att ha en katt är inte detsamma som att ha en annan katt. Shelley har två katter och en trebent hund - den ena katten är så skygg att jag aldrig ser den och den andra är med mig hela tiden. Överallt. Är på väg att trampa på henne hela tiden..

Igår var jag och Shelley på bio och såg The Hunger Games. Likt den amerikanska biograf det var fick vi köpa biljetter genom lucka utanför, och när vi kom in var det typ tvåhundra miljarder olika ställen där du kunde köpa godis. Eller popcorn dränkta i fejkat smör fullt av kemikalier. Satt bredvid en kvinna som hade en påse (!) med sådana och trodde jag skulle spy bara av lukten! Dåligt val av plats vill säga, en besvikelse med tanke på att man inte har speciella platser på biografen utan får sätta sig där det finns plats. Salong som vi satt i var en av de mindre utav de fjorton som fanns, och jag säger då det - i amerikanska mått må den vara liten, men inte i svenska! Sjukt.
   På vägen hem passade vi på att handla lite och köpte med oss Chicken Pot Pie att äta till kvällsmat. Riktigt gott! Shelley berättade att hon och hennes son alltid äter det när det är dåligt väder och regnar, haha. Resten av kvällen pluggade jag Political Science med katten som sällskap, och slängde ett öga på "Dancing with the stars" då och då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar