söndag 25 mars 2012

209. don't you know what they say

Har nu spenderat över två dygn i USA och det hela har gått relativt smärtfritt. Flygresan hit gick riktigt bra faktiskt, även om jag inte är ett särskilt stort fan av att sitta still på ett flyg så lång tid. Som tur var hade jag bunkrat upp med podcasts, musik, lite plugg och annat smått och gott. Det där plugget kanske jag inte ska kalla för "som tur var" i och för sig..

När vi landade i San Fransisco var klockan nästan tre lokal tid, solen sken och trots blåst var det ganska varmt. Åkte sedan buss genom SF och vidare över Golden Gatebron till Santa Rosa. SF var otroligt fint, och nästan alla hus jag sett hittills här i Kalifornien ser ut som dockhus, eller filmkulisser. Annorlunda arkitektur gentemot Sverige helt enkelt. Golden Gate gjorde för övrigt inget större intryck på mig, men coolt att ha sett den ändå.
   Igår (fredag) hade vi rundvandring på Santa Rosa Junior College där vi ska plugga i fem veckor, fantastiskt område! Och stort. Ska bli spännande att se om jag hinner lära mig hur jag ska gå för att hitta till mina klasser, mitt lokalsinne är ju inte det bästa, hehe. Vårt amerikanska schema skiljer sig en hel del hemma från i Sverige - vi är helt lediga på fredagar och de övriga dagarna är mycket kortare. Lägger upp mitt schema här imorgon! Är förresten väldigt glad eftersom jag får ta två P.E.classes istället för en, så på måndagar och onsdagar ska jag gå på Beginners boxing (vilket tydligen ska vara mer av en fitnessclass än bara boxning) och på tisdagar och torsdagar är det weight lifting som står på menyn! 

Har inte fotat särskilt mycket än, har mer känt för att själv ta in och uppleva allt som händer. Det mesta som hänt hittills är ändå bara vardagssaker - och de har jag ju fem veckor på mig att fota! 



1 kommentar: