söndag 19 februari 2012

185. there's no turning back

Imorse när jag stod och packade ihop mina träningsgrejer kom mamma in i rummet och satte sig i min säng. Det som sedan skedde är för mig helt ofattbart. Mamma hade mage att klaga på mitt rum. Jag mot dörren och röt "ut ur min fästning!".

Det tog inte värst lång tid innan mamma började ursäkta och förklara sig, och sa att rummet egentligen är så himla fint men att det skulle kunna bli ännu bättre. Om jag bestämt mig för att ha kvar min nuvarande möblering (flyttade runt möblerna lite hejvilt för någon månad sedan) fanns det tydligen en del saker som kunde göras för att förbättra mitt mansion. Typ sätta in en av de låga bokhyllorna som står i hallen. Sen gick hon.
   Måttband rotades fram, jag frågade mamma om jag - rent hypotetiskt givetvis - faktiskt kunde få en av hyllorna och sen var vi igång. Mamma rensade bokhyllan, jag storstädade och omorganiserade i mitt rum och pappa målade om bokhyllan. Kör bara kör, så att säga! Inte riktigt klart än, kanske att jag visar en bild eller två när hyllan fått flytta in sen.

Insåg just att min blogg blivit väldigt mycket "hej det här har jag gjort idag", och tyvärr fick ni dras med ett till i den stilen. På tal om vad jag gjort kilade jag till gymmet och gjorde ett litet formtest följt av core. Mötte sedan min syster och stack in i simhallen och avverkade 1000 meter bröstsim, på 28 minuter den här gången! Skönt. Klarade också fas F i körteorin (66 av 70, glad!) och var bara ett poäng ifrån att klara fas C med. Det närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar