måndag 13 februari 2012

178. all by myyyyyyyyseeeeeelf

Dags att stänga ner datorn och avsluta dagens plugg. Har suttit och filat lite på en checklista inför USA som jag fått i uppgift att göra åt klassen, och innan dess var det Matte C som stod på schemat. Skriver omprov på Nationella den åttonde mars, klarar jag inte det då ger jag nästan upp. Även om jag får en ny chans i maj i så fall.

Kan också meddela att jag idag pluggat en del körteori och klarade mitt första övningsprov, glad tjej. I förmiddags var jag på gymmet, hårdaste passet på länge och överraskade mig själv konditionsmässigt. Alltid roligt! Har också hunnit med en promenad och hämtat ut mitt paket från H&M, om ni har (o)tur kanske jag visar upp innehållet. Sammanfattningsvis har det varit en bra och effektiv första dag på lovet (ja, jag räknar det här som första dagen eftersom jag lovade att det skulle bli ett plugglov men fuskade i lördags då jag istället drog hem till Niclas för lite chillfest och sen allmänt skönt häng på söndagen). 

Ska nu krypa ner i sängen med lite tända ljus och en bok, känns helt seriöst obeskrivligt skönt att kunna ta sig tid att läsa bara för att jag vill, inte för att det är någon pluggbok som ska plöjas igenom. Imorgon är det alla hjärtans dag och jag har ingen significant other som jag ska låta överösa mig med kärlek. Tänker inte sitta som någon kärlekskrank Bridget Jones och sjunga "All by myself" för det, tar istället nya tag med plugget och sen beger jag mig till min komodo. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar