onsdag 2 november 2011

147. fyll din kvot

Föreställer mig att jag är häxan och att ni är Hans och Greta, och att jag sträcker fram en knotig hand och petar på er med en krokig pinne genom det galler ni är fängslade bakom. Tänker att jag med gnällig och gäll röst säger att "Jaha ni, er har det inte gått någon nöd på i alla fall!". Om det hade varit som i sagan hade det varit för att ni blivit tjocka och goa av all mat jag gett er, men här i verkligheten har ni istället fått lite kött på benen i form av en strålande gästblogg! Känner mig nästan lite överflödig - ni verkar ju klara er fint utan mig.

Ja då så, nu när den smått groteska - kanske obehagliga - liknelsen mellan mina läsare och slaktoffer för kannibalism är avklarad kan jag ju tala om vad som hänt sedan sist. Som ni (förhoppningsvis) läst har jag gått och blivit myndig och detta har firats med både vänner, släkt och bio. Tintin, närmare bestämt. Problem med det? Nej, precis. Vuxen men inte tråkig, mogen men fortfarande barnslig! Väsentlig skillnad.
    Jag har också kirrat samtliga achievements på ett spel för första gången och lagt ett gäng körlektioner bakom mig. Jag har sprungit en runda eller två, gått och blivit med bebisar och stått och arbetat på ett lager. För klassens räkning.

AAAAAAAAAAAH nu blev jag förbannad också! Skiter i det här inlägget. Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar