torsdag 1 september 2011

132. hanging high, going low, feeling high, smooth in flow

Är lite för trött och lite för tankspridd för att våga ge mig på att skriva ett genomtänkt inlägg. Känner mig ärligt talat totalt oförmögen att hålla en något så när röd tråd just nu, men misströsta icke, soldatar! Tänker inte lämna er helt utan ett inlägg. Oh nej. Tänker istället dela med mig av lite random tankar som kors och tvärs passerar den lätt dallrande, något slemmiga sak, som ryms i mitt kranium.

Jag är lätt ambivalent angående det här med att starta upp bloggen igen. Har jag verkligen tid? Kommer jag ha idéer till inlägg? Kommer jag - till skillnad från förra gången - klara av att hålla en bra kvalitet på min text?

Jag har, utan särskilt grundliga studier, dragit slutsatsen att min och min systers blogg är förmodligen vad man skulle definiera som natt och dag, yin och yang, svart och vitt. Motsatser, helt enkelt. Hon skriver glatt och om lite gulligt, jag skriver kritiskt och... mörkt. Med en mörk ton, i alla fall.

Många skulle förmodligen kalla det otippat, många kommer säkert höja på ögonbrynen. Vad jag tycker om det är en annan femma (fördomsfulla jävlar sluta dra förhastade slutsatser hela tiden jag är inte så trångsynt), men hur som så älskar jag dubstep. Så jäkla skönt att slappna av till mellan varven.

Jag är jäkligt trött på skolan. Föga förvånde.

Jag är inte riktigt säker på hur jag mår just nu. Tror egentligen det är ganska bra faktiskt - har kommit in i ett helt okej bra flow med skola, plugg, träning och andra viktiga saker. Det känns riktigt fint. Vad som inte känns så bra är att det känns som om jag har ett tråkigt halvår framför mig.

Ta-da! Var ungefär det min hjärna klarade av att producera i detta nu. Kan meddela att jag idag fått träffa min vapendragare och det var som vanligt extremt jävla asbra, och att min mamma hade lämnat en liten notis från en tidning på min touchpad på datorn. Vad det stod får ni se en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar