måndag 4 juli 2011

110. breakfest!

Jag älskar frukost! Sitter nu med en sjujävla hosta och läser ikapp tidningen, från torsdag till idag. Till sällskap har jag en kalas (nej, det här är ingen särskrivning, kalas använder jag som ett fristående adjektiv) frukost och lite Slipknot som bakgrundsmusik.

Som många fler än jag upptäckt är mat en fantastiskt fin och viktig del av livet - och jag kan inte låta bli att ha en liten förkärlek till frukost. Det är så gott att äta på morgonen! Blev skivat ägg och sallad på fullkornsbröd, lite mer ägg och paprika vid sidan av + kaffe och citronvatten idag. Ser gärna att min frukost inkluderar antingen ägg eller min havre- och quinoagröt, är ingen yoghurt- eller fil-ätare direkt.
På tal om mat... Ställde mig på vågen imorse, bävade inför vad ett inte särskilt hälsosamt leverne på festival - varken sett till mat eller dricka - hade gett för konsekvenser, men till min stora förvåning visade den 2 kg minus sen morgonen innan jag åkte! Hade tippat på tvärtom. Hur som lär jag nog gå upp lite så fort jag kommer in i vanliga matrutiner, men en positiv överraskning i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar