onsdag 15 juni 2011

96. better read between the lines

Kan utan tvekan säga att jag de två senaste dagarna varit med om två av mina absolut bästa avsked någonsin. Avsked, hur ofta är det något bra, tänker ni. Jo, säger jag, det kan faktiskt vara bra då det inte inkluderar tårar, hårda ord eller knivar, då det sker naket eller då det innebär ett återseende. I båda tidigare nämnda fall handlar det om sistnämnda positiva grejen - återseenden.

Avsked nummer ett:
Platsen var än en gång G-horse, objektet var Peg och avskedet innebar en varm kram och att denna fantastiskt trevliga kvinna säger på amerikanska "Take care and then I'll see you in California!". Varför det var så extremt jävla asbra? För att det är sant såklart. I mars ses vi igen Peg, i Santa Rosa, Kalifornien!

Avsked nummer två:
Ägde rum för ganska exakt en timma sedan. Vart jag och fröken Lina Norén som sa farväl efter någon timmas vandring i det kyliga - allt mer tilltagande - mörkret. "Hejdå, vi ses på peace" "Fan, det är ju på peace&love vi ses nästa gång!". Jaa, det är det fan. Hejhej, vi ses i Borlänge. Hur ofta kan man säga det, på en skala mellan nitton och trettiosju? Ni förstår. På onsdag åker jag upp till Borlänge och möter upp dem där, festival it is! F e t t s o m f a n !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar