fredag 10 juni 2011

92. dream about me

Vågar nästan påstå att jag är på väg tillbaka. Tänker därmed göra det - jag är på väg tillbaka! Har sedan sist haft några små (och även större) sammanbrott, svurit och varit sur. Jag har pluggat som fan, lovat mig själv att fixa designen på bloggen och jag har gått upp halv sju flera dagar under den passerade långhelgen för att bege mig ut i skogen och plantera bland alla flugor och äckliga träskliknande surhål. Termometern visade på alldeles för mycket, solen brände som fan och - för att uttrycka det korrekt - så var det äckligt varmt. Men jag får cash för det. Jag har haft en alldeles toppenfin praktik på världens bästa fadderföretag (Nordiska Etikettbolaget AB!), gått på mitt allra sista sommarlov (så länge jag inte får för mig att bli lärare.. Eller gå om!) och fått en andra chans i företagsekonomikursen. Jag har bestämt mig för att genomföra Boråsklassikern 2011/2012 och jag har taggat Peace & Love så in i helvete, bland annat genom att testa sätta upp det illorangea tältet årgång gammalt tillsammans med Lina, och sedan insett hur fint det blir om vi har ett klarblått tält bredvid. Vilket vi råkar ha tillgång till och därför ska ha. Jag har grillat med fina vänner man inte sett på ett tag, badat nästan naken mitt i natten, åkt moped hem i natten och jag har dansat framför spegeln. Jag har köpt en biljett till Metaltown, fått en gratis till West Coast Riot och jag har spenderat en dag i Göteborg med min syster. Jag har träffat finaste Louise som alltid är lika rolig och jag har även träffat andra Louise med det stora leendet och blivit jätteglad. Jag har gått genom stan i hällregn, endast iförd en klänning och små (så små som det går på mina fötter...) tygskor och jag har dekorerat två tårtor på två dagar.

Idag är det student, och jag kan inte säga annat än att jag är avundsjuk. Sweden Rock pågår för fullt men jag är inte där, tänker istället fira Niklas och Julia idag, och se min söta syster sluta nian och därmed gå på en avslutningsbal. Något som mamma sammanfattar med att "Det är dagar som idag man önskar att man hade ett sladdbarn.". Hur som lovar jag att hon kommer vara finast av alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar