torsdag 21 april 2011

58. so don't be afraid of the dark and cold

Skulle vilja varna er alla för att min blogg under kommande dagar kommer drabbas av av bildbomber värre än atombomben över Hiroshima. Dessa bilder kommer att visa min bild av Finland efter finska vinterkriget och är sådant material som av CIA skulle stämplas som Top Secret, eller gå under XXX, Actung!, Beware eller helt enkelt prydas av den traditionella dödskallen som syns på förpackningarna till farliga ämnen såsom aceton. Jag kan med säkerhet säga att om dessa bilder skulle transporteras med flyg hade baksidan av fotona prytts med texten This side up.

För enkelhetens skull lägger jag ut några bilder från Åbos streetlife. Varför är detta enkelt? Jo, jag har en hel del bilder och det är tidskrävande att kolla igenom alla och om det bara är bilder på gator och grejer slipper jag ta hänsyn till folk som kanske inte vill bli publicerade eller gör fula miner. Bra va?

1 kommentar: