måndag 4 april 2011

45. Dag 16 - Mitt favoritminne

Ni trodde att jag glömt av det. Ni trodde att den goda tiden var förbi. Ni trodde att det inte skulle bli någon fortsättning på det där med något nytt att skriva om varje dag. Visst, det var ett tag sedan jag skrev om dag 15, men nu är det dags igen... Dag 16 - Mitt favoritminne!

Vet att ni i detta skede av inlägget är oerhört nyfikna. Vilket är hennes favoritminne? Hade hon på sig röda skor när hon upplevde det? Är det någon i rummet som lyssnar på Justin Bieber just nu? Måste göra er besvikna, kära vänner! Jag har inget speciellt favoritminne och kan därmed inte säga om jag ens hade skor på mig, dessutom är det någon här som lyssnar på Justin Bieber.. LOVAR att det inte är jag. Så kan det gå när man sitter 19 pers i ett klassrum utan lärare.
Hur som, jag har många fina minnen i livet. För många för att minnas alla och för många för att kunna välja ett. Kommer ihåg många roliga saker ihop med Eric när vi var små, typ när vi gjorde inbrott i hans hus några gånger eftersom vi inte hade nyckel, alla gånger vi såg mysteriet på Greveholm eller när han ägde ut mig på innebandy i deras garage - med klubban upp och ner... Sedan kom fia och mycket kul, ihop alla tre, tillsammans med resten av de i vår ålder på gatan - all pulkaåkning med kapellpulkor i backen hos Eric/Carro, dunken eller liknande lek i hela kvarteret och den årliga brännbollsturneringen på skolavslutningen... och kräftskivan! Kan vara något av det, eller något jag upplevt med mina kusiner, typ tältning hos Hanna med henne och Niklas, eller något av alla barnkalas vi varit med om.
Låter ju som om endast min barndom var något att hurra för, men klart att jag upplevt mycket fint nu de senaste åren också. Nya vänner, konserter och festival, grillkvällar, fester, pojkar och semestrar lite varstans i såväl Sverige som i Egypten eller Thailand. Lövely.

Kort och gott - alldeles för mycket för att korta ner till en favorit, och varför ha en när man kan ha flera? Har hellre fler nästan-bästa-minnen är ett enda bästa-minne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar