söndag 3 april 2011

44. just another psycho

Fick ett nytt telefonsamtal idag, och inte var det av tomten inte. Nej, han var nu så besviken för att jag inte bloggat på och misskött mig så det var bara en enkel nisse som fick slå en signal och ge mig en utskällning som hette duga. Nu sitter jag här, skäms likt en pryd tjej som tappade bikinin på stranden, och tänker att nu är det dags att ta tag i blogga (bloggen, fast med bonnigt uttal, mina vänner). 

I fredags drog jag mig till skolan och besökte sedan Lolouise/vapendragarN/köngen/sköntjej, drack kaffe och diskuterade livets väsentligheter (det vill säga att man tydligen kan döda spindlar med cillit bang och huruvida man bäst överlever en älgattack). Tog sedan cykeln hem och duscha och fräscha till mig lite innan det var dags att dra sig till Limmared (fattar ni? LIMMARED!! Av alla ställen! 7kt.) med världens bästa fia. Avverkade två förfester, fixade ett sår i handen med en kapsyl och träffade folk i fias klass. Vidare till själva festen på Focus, gick in på festen under namnet Sofia Norrström alldeles gratis och träffade både nytt och gammalt folk - vissa trevligare än andra.
Igår vaknade jag vid 6 efter några timmars sömn, gick upp och - krigare som jag är - åkte till Borås för att skriva det berömda Högskoleprovet. Gick helt okej, fick 65 av 122 poäng (om jag inte räknat fel), får se vad det genererar i Högskolepoäng senare. Tvivlar på att det blir 2.0.. He-he-he. Vidare for jag till Gånghester med buss 159 mot Dalsjöfors (slash care), och traskade sedan biten upp till Fanny. Anlände, något sur eftersom de inte mött mig, och dumpade upprört min väska på golvet. Det gick över fort och jag, Hanna och Fanny hade en kalas tjejkväll innehållande alldeles för mycket för att återge det här.

Nu, kära konfirmander, tomten, vänner, bekanta, afghaner och kameler, har jag gett er en liten resumé om vad som hänt sedan sist. Vet att frågorna är många - vad gjorde hon med kapsylen? Har hennes fantastiska skrivande och ironiska humor flugit sin kos? Har hon ett ordförråd likt en 62-årig dam? Detta, mina vänner, kan ni fundera på ett tag till. Ska nu ta tag i mitt liv, lämna matte-plugget ett slag och dra mig ut och springa för att kunna få kroppen jag inte välsignades med vid födseln. 


1 kommentar:

  1. haha, du får komma över snart igen! Så jag kan berätta min nya taktik!

    SvaraRadera