måndag 28 mars 2011

38. and you, and you, and you, and you

Jag vet att ni alla väntat, likt en svårt skadad väntar på tryckförband, på att få en uppföljning. En uppföljning på gårdagens första inlägg - hur gick det? Fick hon allt plugg gjort? Var hon och tränade? Tjuvade hon och tog en paus för att äta älgfärsbiffar? Ja, kära vänner, det gjorde hon! Jag, vill säga.

Plugg plugg plugg, gick bra gick bra. Ett smärre raseriutbrott när jag insåg att jag behövde sätta mig in i hela Franska Revolutionen för att kunna sammanfatta den med ett par meningar i min inledning, men utöver det ingen skada skedd. Var sedan dags för fotbollsträning, eller Fotbollsträningen of doom, som jag valt att kalla den.
Det var inte bara en gång, utan två, som jag kunde koppla vår träning till Finska vinterkriget, 1939. Inte nog med det att vi alltid krigar i den bitande kylan som alltid tycks råda på Högvalla, idag råkade vi även hamna mitt i en snöstorm. Snöflingor stora som pringles-chips ledde till att jag fick ett upprört telefonsamtal av Fru Sommartid som undrade om detta var min hämnd för den förlorade timmen, men jag försäkrade henne om att inte ens jag var beredd att gå så långt. När vi således stred vidare blev sikten allt sämre och underlaget allt halare, bollen försvann i snöyran och till slut såg man rent ut sagt inte ett jävla skit. Gav vi upp för det? Hade Hitler skägg till naveln? Nej, mina vänner. Vi körde på, alla med vetskapen om att vårt lag nyss gått under.
Vad är det hon säger? Hur kan hon lägga fram det så, tänker ni. Jo, vi har haft alldeles för dåligt med folk på träningarna. Innan säsongen var det 20 pers i F16-19 som sa att de skulle träna och spela, men likväl snittade vi 5 på träningarna. Vi har därför fått träna ihop med det yngre laget, och igår togs beslutet att vi inte kan fortsätta så här. De som vill får träna med de yngre, de som inte vill det är nu fria att söka sig till en annan klubb. Vad gör man? Jag vill inte lägga ner. Nittorp? Kindaholm? Ett av de 200 lagen i Borås? Tranemo? I vilket fall som helst blir det hela mycket mer komplicerat än att bara traska upp till Högvalla en kvart innan träningen börjar..

Det var det mina vänner. På flera plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar