måndag 21 mars 2011

28. I'll be the one

Har dedikerat hela dagen till att inte tänka och motstå impulser, men nu på kvällskvisten är det svårt att låta bli. Likt en shopaholic med några kronor kvar på kontot en vecka innan löning försöker motstå en runda på stan håller jag fingrarna borta från min telefon. Vill ju bara skicka iväg ett sådant där sms. Dagens teknik är ju fantastisk.

Ska det vara så här svårt? Jag orkar helt enkelt inte. Ja hopp och hej, där bytte jag ämne ja. Sitter och läser bittra bloggar och känner mig allmänt bitter. Tänker på typer som Lina Eriksson som kommenterar och säger att det vore kul om just jag var med i hennes tävling om veckans blogg. Se där ja, hur många har du copy-pastat det till? "Glöm inte att ju fler gånger du kommenterar mina inlägg, desto större chans att vinna!" Man tackar. Undrar hur många som klickat in där en gång och kollat vem den irriterande främlingen är.
Med det sagt vill jag meddela att jag både hunnit med en hel dag i skolan, ett företagsbesök och en sväng till gymmet idag. 20 minuter på crossen, lite rygg, triceps, mage och en sväng i den fantastiskt trevliga rodden. Förfärligt trevligt att se på alla spännande människor som finns där också, känner mig som ett lejon på span vid vattenhålet. Vem är starkast? Vem är osäkrast? Vem är ett lovligt byte? Precis så.

Nog om lejon och fjolliga bloggare, nu börjar det bli dags för mig att tänka på refrängen, är inne på sista versen tror jag bestämt. För det här dygnet i varje fall. Hoppas på att vakna upp med träningsvärk imorgon, alltid lika härligt! Vi hörs när vi hörs och vi ses när vi ses, tills dess - kör bara kör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar