tisdag 15 mars 2011

22. Dag 10 - Något som gjort dig stolt de senaste dagarna

Sitter just nu här med en lagom skön träningsvärk i magen - det skulle jag kunna vara lite stolt över. Varför detta, tänker ni. Jo, för att det innebär att jag äntligen fått tummen ur och köpt det där gymkortet som varit på gång ett tag. Debuterade igår på Friskis&Svettis i Borås, var en djungel av olika salar, maskiner och yogamattor. Hujedamej, tror jag passar bra att säga här.

Nog om det där gymmet i Borås. Kan inte riktigt komma på något som hänt de senaste dagarna som jag är direkt stolt över. Skulle vilja komma med någon sån där vacker solskenshistoria eller något annat som visar vilken underbar människa jag är, men nej, det är tomt där just nu.
En sak jag kan tänka på som jag faktiskt är lite stolt över, känns just nu oerhört banal. I en värld av kriser och härdsmälta i Japan, rekryteringar till Försvarsmakten och folk som räddar varandras liv känns det ganska töntigt att säga att det jag är stolt över är min(a) tatueringsidé(er). Kanske inte just för att den är speciellt lysande, unik eller briljant, men för den saken att jag äntligen bestämt mig. Hur det gick till? Läs här!

Med det sagt kan vi alla dra slutsatsen att jag inte gjort några underverk att minnas och beundra den senaste veckan, men om vi ser det från den ljusa sidan är det bara att arbeta sig uppåt! Vad är ni stolta över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar